星期日, 五月 25


昨天跟朋友在food court聊天,隔壁桌传来烟云阵阵,也习惯了,便不加理会。过了一段时间(大概整个钟头吧),喉咙开始感觉干枯,有点不舒服。像这样坐上一个晚上,他得抽几根烟啊?

昨晚大概5点才肯睡觉,今早八点便起床赴约去做运动(昨天早上已经放他们飞机,今天就不好再来一次了)。现在有点头晕,打算睡个午觉充充电。正要打开窗户透气,发现邻居又在烧垃圾了!每次碰上,只好关紧窗户,打开房门。要是侄子在房外大闹,我又得从噩梦惊醒了。

我家这里,几乎隔天就有人烧垃圾。好几户在后院种菜的邻居们,就这么你一天、我一天地烧,把环境搞到天昏地暗。有的是没读过什么书的,但也有的是干律师行的高级知识分子。有此可见,环保意识,或更广义的“不自私意识”,是不分阶层和背景的。我抓着头,想不通人们在做这种事情时(我是说很频密地做,几乎是每天都做!),心里到底在想什么。以前父亲还在世时,我曾叫他跟他们反映一下,毕竟他们同辈而且有来往。可是父亲摇摇头,说难啦,会伤感情喔。我叹了口气。

有些人抽烟,朝天吐气,至少有留心到身边无辜的人。那些烧垃圾的,我就不知怎么为他们求情了。你愿意原谅他们吗?也许我应该在家装上以下这个东西。

猜到吧?没错;烟来了。。。烟! 哔哔!!哔哔!!哔哔哔!!看你好不好意思!!

2 条评论:

匿名 说...

I saw a tv program, some ppl in the UK, simply stand beside road, and block those huge luxury car passing by, and gaved them memo. Memo about why they need big cars (spending huge amount of fuel)? Hmmm...

Look at how many CAMRY around the road. I recently discovered that those cars are 70 litters! 2.0 version could go up to 500~~. As compare to a 50 litters tank Vios, that could almost hit 600~~!

Some example feelings over those nice big cars:
- Admire: dream of owning one, because feel that ppl will not look u down.
- Envy: hate at the mouth, but love in the heart. Just can't affort it...
- Distrubing: fat ass blocking ur way, road are too small already and still driving huge cars...
- Hate: simply not green.

I would say, quite imbalanced, admire site being having more supporters... (by looking at how those cars number growing on the road...)

-------------

Or simply the best solution to stop this global warming is by simply letting human killing its ownselve and future? :-?

hmmmmm....

Kai-Foong Kok 郭继锋 说...

今天这种世界,要求一个有钱人不奢侈、不喧哗,几乎是不近人情的,否则他们大概不可能成为有钱人。

我想,穷人远比有钱人多。要减少使用石油,最好的方法是把公共交通办好。